Psychoterapia w szkole: Dziecko z depresją

Jak postępować w sytuacji, gdy w naszej klasie jest uczennica lub uczeń z diagnozą depresji? W jaki sposób możemy ustalać wymagania wobec tej osoby, by sprzyjało to jej szybszemu powrotowi do zdrowia?

 

To, na jakie rozwiązania zdecydujemy się w pracy z chorym na depresję (lub dowolne inne zaburzenie zdrowia psychicznego) dzieckiem czy nastolatkiem, powinno zależeć przede wszystkim od stanu jego zdrowia, a nie od innych czynników np. naszych przekonań na temat tej choroby. Jak podkreślałam już wcześniej, bardzo ważna jest współpraca ze specjalistą opiekującym się chorym dzieckiem (lub nastolatkiem). Najlepiej, gdyby była bezpośrednia (np. kontakt telefoniczny), jednak nie zawsze jest to możliwe.

(...)

Magdalena Goetz

psycholożka

Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 1-2/2019 i w e-wydaniu