Prezentacje multimedialne – jak je wykorzystać, by naprawdę uczyły?

Slajdy bez pułapek

 

Od kilku lat – głównie w mediach anglojęzycznych – powraca krytyka wykorzystywania w nauczaniu prezentacji multimedialnych. Jak sprawić, by faktycznie służyły edukacji?

 

 

Programy komputerowe do tworzenia prezentacji multimedialnych dają wiele możliwości stworzenia atrakcyjnego wizualnie przekazu. Są lubiane zarówno przez dzieci i młodzież, które mogą dzięki nim przygotować na lekcję prezentację ciekawszą od zwykłego referatu, jak i przez nauczycieli, a także osoby prowadzące w szkołach warsztaty psychoedukacyjne czy szkolenia. Nie zawsze jednak prezentacja przygotowana jest w taki sposób, aby faktycznie czegoś uczyła, a niektórzy specjaliści twierdzą nawet, że prezentacja ogłupia. Jak zatem korzystać z tego narzędzia, by faktycznie pomagało się rozwijać?

 

 

(...)

 

 

Magdalena Goetz

Psycholożka

 

Więcej czytaj w GN nr 49 (e-wydanie)