Znaczenie szkolnych kompetencji dla rozwoju uczniów i gospodarki

Czy szkolne kompetencje mają znaczenie w dorosłym życiu? Jak dobrze wykorzystać wiedzę o umiejętnościach uczniów do efektywnego nauczania? Które kompetencje są dzisiaj kluczowe?

 

Coraz bardziej popularne są opinie, że to, czego uczymy się w szkole czy na studiach, nie ma znaczenia w dorosłym życiu. Niektórzy twierdzą nawet, że szkoła to przeżytek, a liczy się tylko praktyka i doświadczenie zawodowe lub cechy charakteru. Idąc tym tokiem myślenia, można stwierdzić, że kluczowe umiejętności, takie jak rozumowanie matematyczne czy umiejętność czytania ze zrozumieniem, nie mają znaczenia w dorosłym życiu. Czy tak rzeczywiście jest? Odpowiedzi na pytanie o znaczenie kluczowych umiejętności szkolnych można szukać, przyglądając się wynikom dwóch kierunków badań.

(...)

Maciej Jakubowski

Marek Smulczyk

Fundacja Evidence Institute

Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 20/2017 i w e-wydaniu