Kobiety niewidoczne w nauce - jak to zmienić

Często można się spotkać z twierdzeniem, że kobiety mają bardzo niewielkie zasługi dla nauki. Jest to jednak nie tylko twierdzenie szkodliwe (dla sposobu, w jaki myślą o sobie dziewczęta), ale również po prostu nieprawdziwe

 

Dzień Kobiet już za nami, ale także kolejne dni marca to dobry czas na to, by porozmawiać i z dziewczynkami, i z chłopcami o tym, jaki wkład w naukę miały i mają kobiety. To ważne, by temat poruszać w obecności podopiecznych każdej z płci – i chłopcy, i dziewczynki dowiedzą się dzięki temu, że stereotypy płciowe związane z możliwościami intelektualnymi są nieprawdziwe. Dzięki temu dziewczynki będą miały szansę dostrzec i uwierzyć w swój potencjał, przekonać się, że marzenie o karierze naukowej może się spełnić. Chłopcy zaś będą mogli lepiej zrozumieć świat społeczny, zdobyć o nim prawdziwą wiedzę, zamiast zamykać się wśród stereotypów.

(...)

Magdalena Goetz

psycholożka

Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 11/2017 i w e-wydaniu